Ulkona syöminen on elämän suola ja sokeri. Habitarereissulla sitä harrastettiin muutamaan otteeseen, ja siellä sain myös elämäni ikimuistoisimman ravintolakokemuksen. Kuvitelkaas ravintolareissu, jossa KAIKKI menee pieleen. Me oltiin siellä!
Kaikki oikeastaan alkoi ihan hienosti, koska me saatiin pöytä. Puolen tunnin odottelun jälkeen tultiin Iran kanssa (terkut vaan Ira*s -blogiin) siihen tulokseen, että lähdetään tilaamaan juomat tiskiltä, kun ruokatilaus näyttää viipyvän. Tiskillä odoteltiin kymmenisen minuuttia, kunnes avasin suuni ja kysyin edessäni jo jonkin aikaa hyörineeltä tarjoilijattarelta ystävällisesti, voitaiskohan me mahdolliseti jo tilata... vastaukseksi sain "Öööö...hmmm... ööö... tuota joo, mutta menkää pöytään odottamaan niin tuun kohta hakemaan tilauksen." Samantien tarjoilija kyykistyi tiskin alle tyhjentämään tiskikonetta. Eipä auttanut kuin palata pöytään tyhjin käsin.
Vihdoin ruuat saatiin tilatuksi. Juomia odoteltiin taas. Odoteltiin ja odoteltiin. Aikaa kului tunti (eikä ravintola todellakaan ollut edes täysi), kunnes tarjoilija (mies tällä kertaa) tulee lautasten kanssa ja jakaa ruuat eteemme. Minulle tarjoillessaan hän huitaisee vieruskaverini aterimet lattialle.
- Voi räkä! No onneks meillä on puhtaat lattiat!
Ihanan huumorintajuinen tarjoilija! Jostain syystä meitä ei kuitenkaan naurata. Eri pyynnöstä saadaan lopulta juomatkin (huom, tunnin odotuksen jälkeen...) ja kaikki näyttää aika hyvältä, paitsi että yksi ruoka puuttuu. Muu seurue saa kuitenkin alkaa syömään, koska lämpimän ruuan kanssahan ei tarvitse odotella. Kun lautaset ovat kaikilla tyhjät, kiikuttaa tarjoilija viimeisen kanaleivän pöytään voitonriemuisena hihkaisten:
-No eihän siinä kauan mennyt!
Kaikki on niin suhteellista...Ei mennyt ihan niin kauaa kuin ekan ruokasatsin kanssa, mutta siinä me sitten muut katsellaan tyhjien lautasten yli kun viimeinen villahousu vetelee hyvällä ruokahalulla omaa ruokaansa. Laskua ei tietenkään tule ilman erillistä pyyntöä. Pienen ajan (pieni aika tällä reissulla oli kutakuinkin 10 minuuttia) kuluttua laskun pyytämisen jälkeen tarjoilija tulee takaisin. Tilauksemme on kadonnut, joten hän ehdottaa, että voitaisko vielä kerran käydä läpi mitä kukakin tilasi., niin hän tekee uuden tilauksen .Tässä vaiheessa meitä jo naurattaa. Mieleemme tulee väistämättä , että uusi tilaus lähtee koneelta keittiöön ja kohta (no okei, tunnin päästä) meillä on uudet annokset edessämme.
Muistutan tarjoilijaa vielä meiltä löytyvistä bonuskorteista, joilla listassa on luvattu alennuksia. Tarjoilija lupaa muistaa. Ja taas odotellaan... Kunnes mitta tulee täyteen, ja lopulta marssimme kaikki yhdeksän kassalle. Laskua ei siis koskaan tullut pöytään asti.
Illan saldo:
Ei yhtään "olehyvä"
Ei yhtään "Anteeksi"
Ei yhtään "Hyvää ruokahalua"
Yksi "Voihan Räkä"
Arvatkaa saatiinko bonushinnoilla?
21 kommenttia:
Oispa mielenkiintoista tietää missä ravintolassa kävitte? Mulla nimittäin tulee tuosta "palvelusta" yksi ison ketjun ravintola Vantaalla mieleen. Ja juu, kiitos ei enää koskaan sinne.
Ei voi muuta sanoa kuin että voi helkkari mikä paikka! Onneksi en itse asu edes lähellä, nimittäin olen sen verta kiivas luonteeltani etten välttämättä jaksaisi kauniisti odotella ja pyydellä :P
Oho!! ;D Eikä mitään selityksiä että miksi noin kauan kesti kaikki?? Teidän ainakin ois kuulunu saaha ilmaseksi sitten jos pitää laskunki perään useamman kerran kysellä, tai eres puoleen hintaan... ;) Aika urveloa touhua ravintolalta...
Tais jäärä boonukset & alet saamatta...
No ei voi kyllä muuta sanoa, kun että voihan räkä! :/ On se kyllä käsittämätöntä, että joissain paikoissa ei vaan homma pelaa. Höh!
-Päivi-
Ei muuta kuin valitusta menemään oikeaan osoitteeseen, mahdollisimman ylös!
Muuten ei palvelu tule paranemaankaan:(
Heipat kaikille! Valitus on lähtenyt yhden meidän toimesta, kaikkien puolesta. Oli kyllä niin käsittämätöntä touhua...
Ja Sande, kyseessä oli Jumbon lähettyvillä olevan hotelli Cumuluksen ravintola.
Päivi: Niin, tuosta "Voihan räkä" lausahduksesta on tullutkin meidän luokassa varsinainen lentävä lause :D
Onneksi mä en ollut paikalla. Mä en olisi ikinä maksanut tuosta palvelusta edes bonushintaa.
no johan oli palvelua! huhheijaa! on kyllä niin uskomatonta että tuonkaan tasoisessa paikassa ei homma toimi. :/
Aika kokemus! No ette bvarmaan enää sen ketjun ravintoloihin mene syömään...
Ei voi olla totta :)!
Tuohan on jo lähes "taitolaji",että yhen seurueen kohdalle mahtuu noin monta kämmiä...mitähän muuta sattui koko illan aikana...huh,huh :O!!?
Tyypillinen amatööritarjoilijoiden kiireilta, joita on ollut töissä ainakin 3 liian vähän! Ikävä kyllä tiiän miltä niistä tarjoilijoista on tuntunu jos tilanne on ollu tuo.. Mutta asiakashan se kärsii aina, oli syy järkyttävään iltaan mikä tahansa.
Ainakin se eniten myöhästyny annos ois pitäny saaha ilmaseksi ja talon ois pitäny tarjota jälkiruuat koko porukalle.
Toivottavasti saatte muuta hyvitystä ku lahjakortteja kyseiseen ravintolaan, ei varmaan tee mieli mennä enää vaikka sais ilmasta ruokaa..
Hhuh.. onneksi teitä oli monta, niin on sitten mitä vanhainkodissa muistella. Kerrohan sitten, noteerasivatko valitusta ollenkaan. Mua kiinnostaa nää reklamaatiojutut aina :)
´Suomen kauhuravintolasali´:)..tuohon voi enää vain kuvitella Gordon Ramsayn huutamaan ´close the kitchen, everybody out!`. Hurjaa touhua..
Järkyttävää! Musta tuntuu, että kaikki Chicosit ja Rossot on just tota tasoa, mut luulis että hotellin ravintolassa edes vähän panostettaisiin...
Voihan räkä, ei voi muuta sanoa.... ;))
Olen sanaton.
Tuon täytyy olla jonkun sortin ennätys, huh huh.
Voi jestas! Asiakas palvelijan perusoppeihin kuuluu kyllä mun mielestä anteeksi ja ole hyvä! Mistä näitä tulee? Mitähän ne häärää keittiön puolella...huh
Mä olisin jo tuossa ajassa avannut sanaisen arkkuni... Olitte aika kärsivällisiä. Olen muuten lähtöisin Kajaanista, reilu 3-kymppinen, mutta ollut sieltä pois jo vuodesta -96. Mun temperamentti ja Kainuu eivät koskaan sopineet yhteen.=D Vanhemmat asuu siellä yhä.
No huhu :)
Ei luulisi kauan puljun olevan pystyssä tai ainakaan työntekijät remmissä..
Lähetä kommentti